FacebookMySpaceGoogle BookmarksTechnoratiLinkedinPinterest
Pin It
  • Ingen indlæg at vise.
× Dette forum er til emner der ikke passer ind i de andre forums. Hvis f.eks. dit NYE emne omhandler teknik, skal du istedet for dette forum, oprette emnet i teknik-forumet.

Honda NC 700 X

COM_KUNENA_USER_PROFILE_BUTTON_LABEL_MORE
4 år 11 måneder ago - 4 år 8 måneder ago #39 af Azer
Azer COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED Honda NC 700 X
For anden gang i mit liv fik jeg købt mig en helt ny MC.
Denne gang har Honda været inde i min hjerne og læst sig frem til nøjagtig hvordan de skulle designe en MC.
Resultatet blev Honda NC 700X. Desværre missede de at den skulle være med remtræk - men ud over det var de helt "spot on", som man siger i udlandet.

Jeg har trillet de første 350 km og under tilkørslen kører jeg maksimalt 3000 rpm.
Det røde felt starter ved 6500 - hvor omdrejningsbegrænseren også siger stop!
Den kørte 32.4 km/literen - hvilket må siges at være godt, set i forhold til at Honda lover 27.9 km/liter.

Den slæber bom-stærkt helt nede fra godt 2000 omdrejninger. Tophastigheden er efter sigende 190 km/t, hvilket stemmer meget godt overens med at den går 95 km/t v/ 3000 omdrejninger, i 6. gear.
Den vejer ca. 215 kg men vægten er lagt meget lavt, så den føles som en 160 kg. maskine. Utrolig letkørt, ja den gør nærmest bare som man tænker.
Sidespejlene er en klasse for sig. Der er ingen rystelser og for første gang har jeg oplevet en MC, hvor jeg ikke skal flytte overkroppen/armene for at kunne se hvad der foregår bagude.

Jeg kan indtil videre kun anbefale Honda's nye "New Concept" motorcykel.

Er du mere interesseret i cyklen - eller blevet ejer kan du melde dig til en gruppe på facebook, hvor der diskuteres flittigt og deles billeder og video'er af de modifikationer folk får lavet undervejs.
Gruppen findes her www.facebook.com/groups/446437395396833/
Sidste redigering: 4 år 8 måneder ago af Azer.

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

4 år 11 måneder ago #40 af Makro
Makro COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED Sv: Honda NC 700 X
Hej Azer.

Et stort tillykke fra mig, med din nye MC! Jeg håber du bliver rigtig glad for den.
Der er mange faktorer ved en MC, der er afgørende for om man kan lide den, og det lader til at du har fundet den helt rigtige. Skønt!

Jeg kender ikke modellen, men kan se på et par hurtigt googlede billeder af den, at man sidder rimeligt oprejst på den. Det er noget jeg synes godt om. Og det gør du formentlig også, ellers havde du jo nok ikke købt den :ohmy:

Endnu engang tillykke, vi ses derude med løftet venstre.

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

4 år 11 måneder ago #42 af Azer
Azer COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED Sv: Honda NC 700 X
Du kan se magacin "teste" den her:

www.magacin.dk/motorcykler/program-44-29032012/vi95/

4 år 11 måneder ago #43 af Makro
Makro COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED Sv: Honda NC 700 X

Azer skrev: www.magacin.dk/motorcykler/program-44-29032012/vi95/

Unægteligt en anderledes MC. Godt der sker nytænkning.

Jeg synes alle nyere biler ser ret ens ud. Her savner jeg at fabrikanterne tør lave lidt mere individelt designede biler. Det er derfor godt at se at MC fabrikanter som her Honda, tør lave noget der er lidt anderledes.

Endnu engang tillykke med den!

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

4 år 10 måneder ago - 4 år 8 måneder ago #55 af Azer
Azer COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED Sv: Honda NC 700 X
Så har jeg rullet 1500 km og er fortsat rigtig godt tilfreds med den.

På trods af det to cylindrede twin design, er motor karakteristikken meget som en V-motor. Det skyldes den lidt ukonventionelle 270 graders krumtap.
Der leveres masser af bundtræk, lige der hvor man skal bruge det ved bykørsel.

Denne 700 kubik motor virker på ingen måde presset og jeg forventer egentlig at den let kan trille 200.000 km uden at blive åbnet.

Landevejskørsel kan foretages i 6. gear med 80 km/t og 2000 omdrejninger.
Det kan motoren sagtens klare, den skal dog ikke længere ned end det.
Her leverer den en benzinøkonomi på mellem 32 og 35 km/l.

Motorvejskørsel foregår ved 4000 omdrejninger og 130 km/t.
Her ligger økonomien omkring 25 km/l.
Overskuddet er væk fra omkring 140 km/t. Der er plads til en overhaling op til 150 km/t, men det er tydeligt at det ikke er race den her maskine er bygget til.

Jeg er slet ikke til race og nyder meget at 'tulle rundt' på marguerite-ruterne. Jeg har ikke forsøgt mig med 0-100 km/t test, men har hørt flere gange at Honda siger at den gør 0-120 km/t hurtigere end deres CBF 600, hvilket nok skal være rigtig.

Vægten ligger meget lavt og gør at den er nem at tumle på trods af de 210-215 kg.

Har været forbi forhandleren til 1000 km's eftersyn. Der blev skiftet olie, filter m.v. til en samlet pris inkl. arbejdsløn på ca. 1100 kr.

NC 700'ern skal til service for hver 12.000 km - og ikke som på ved de fleste andre cykler hver 6 eller 8.000 km.

Jeg har eftermonteret en hugger (bagskærm der sidder tæt til baghjulet) for at undgå at den smider mudder ud over det hele. Der er blevet monteret en 'radiator guard' til at beskytte køleren med stenslag og en 'fender extender' der forlænger forskærmen med ca. 10 cm.
Disse 3 ting blev købt hjem fra England for 1500 kr inkl. forsendelse.

Du kan ikke sammenligne den med SV650, CBF600, GSF650 - som er i næsten samme prisklasse - Den er helt forskellig fra disse cykler, som skal have en masse omdrejninger for at 'leve'. Det er heller ikke typiske cykler at trille på skovstier på. Det kan man sagtens på NCX'ern.

NCX'ern er en fantastisk allrounder.

Som tidligere nævnt... Skal du på prøvetur - så spørg om du kan få 60 minutter i stedet for de normale 30 min.
Det kræver lige lidt tilvænning før man rigtig 'opdager', hvad det er man har fået benene :)

Forøvrigt... Er du blevet ejer - eller overvejer sådan en fætter...

Hvis du er på facebook - kan du 'joine' denne gruppe: www.facebook.com/groups/446437395396833/
Der er masser af information - om næsten alt man vil/bør vide.
Vedhæftninger:
Sidste redigering: 4 år 8 måneder ago af Azer.

4 år 10 måneder ago #56 af RuneJe
RuneJe COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED Sv: Honda NC 700 X
Det er altså en nydelig motorcykel. Det er måske sådan en jeg skal købe, når jeg en gang skal udskifte 500'ern med en anden.

Rune Jensen,
Motorcyklist

Tid til at oprette siden: 0.620 sekunder

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør