Anmeldelser

D10 Bantam Supreme - 1967; 'Jeg er helt vild med den'

Generelt: 

Nu er denne anmeldelse nok egentligt ment som lidt af et kuriosum, da der næppe er mange af jer, der kunne finde på at købe sådan en mc! Men en mc er det, og den har da sine spændende sider.

En Bantam er en ganske lille motorcykel - på mange måder kan den sammenlignes med en knallert, dog har den lidt flere kubik og lidt flere hestekræfter. Og så ser den meget bedre ud : -)

Bantam er blevet produceret fra 1949 - 1973 (så vidt jeg husker). D10 hører hjemme i slutningen af 60'erne.

Læs mere ...

Motad Datum

Da der, på min VFR 750 F, var rustet hul i udstødningsrøret fra den ene cylinder, og der var en del rust på de øvrige rør, besluttede jeg at udskifte alle rørene. Før hullet opstod, larmede motorcyklen mere end standard, pga. den Laser udstødningspotte der sad på. Denne larm var jeg blevet godt træt af, og jeg havde længe overvejet at købe en lovlig potte. Jeg besluttede at slå to fluer med et smæk, og købe både nye (for)rør samt ny lydpotte. Altså et komplet system.

Læs mere ...

GPZ900R Ninja – 1984; ’Dejlig og karakterstærk MC’

Generelt: Dejlig og karakterstærk MC.
Det bliver svært at komme med en objektiv vurdering af noget man i bund og grund er meget glad for. Ninjaen er en ægte klassiker og tjener kultstatus mange steder i verdenen. Da den kom frem i 1983/1984 var den simpelthen uden sammenligning. Den var hvad CBR900RR var i 1992 og at R1 i 1998. Den havde en unik kombination af design (fx. intet stel er synligt), lethed (alusvinger og -bagstel), aerodynamik (155 miles/hour og 11,2 s/402m), handling og effekt ( samme motor har dannet grundlag for alle kawasaki's vandkølede 4 cyl 1000 cc og 1100 cc, selv den nye zzr1200 har rødder tilbage i den gamle 908 ccm) som ingen anden standard MC matchede. Selv Hondas meget dyrere VF1000R fik høvl på racebanerne, og FJ1100 der var tænkt som ren sport, blev øjeblikkeligt degraderet til sporttouring. Men i dag må ninjaen kategoriseres som en sport-touring maskine, hvilket den er ret fortræffelig som. Den har haft en helt usædvanlig lang produktionsrække 1984-1993 I EU og produceres faktisk den dag i dag til det Japanske hjemmemarked. Undervejs har der været meget få ændringer - den væsentligste ændring var i 1990 hvor den fik 17"forhjul, bedre bremser, 41 mm gaffelben og en halv tomme bredere fælge.

Læs mere ...

XS 400 Seca - 1985; ’utroligt stabil og pålidelig.’

Generelt:
Letkørt mc, som egner sig til det brede publikum. Ikke lynende hurtig, men heller ikke dræbende sløv.
Utrolig stabil, og pålidelig. Meget mc for få penge, også i det lange løb.
Blev solgt stort set uændret omkring 83-88.
Køreegenskaber:
Utroligt gode af så beskeden en maskine. Den er letkørt og bliver hurtigt ens ven, også igennem skarpe kurver. Kan være noget ustabil omkring tophastighed, men sådan er det gerne med mindre motorcykler. Kunne formentlig afhjælpes noget med en eftermonteret kåbe.

Læs mere ...

M+S KMR214E + Pager; "Pageren er ikke en skid værd"

Af Anders Majland, skrevet 02-07-2002

Jeg købte en M+S KMR214E, M+S PAGER og en extra håndsender for ca. 200 euro hos http://www.louis.de i marts 2002.


Selve alarmen skulle være "vandtæt" men senderen til pageren er ikke så den skal monteres et sted den ikke for fugt. Og så var ledningerne ikke lange nok og måtte forlænges 1/2 meter. Alt i alt tog monteringen mig næsten 4 timer ... Men en stor del af tiden gik med at pille plastik af og sætte den på igen...

Læs mere ...

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør