Anmeldelser

CX 650E – 1985; ’ var altså bare dejlig’

Min første motorcykel. Så er jeg vel inhabil, men den var altså bare dejlig! Købt ny i 1985.
Den var dog ikke særlig driftsikker, hvilket var hovedårsagen til at jeg solgte den efter at have kørt 57.402,2 km. på den. Det er et tal jeg delvist har regnet mig frem til, for efter ca. 40.000 km. var et plastiktandhjul i speedometerhuset slidt op, og hele molevitten skulle skiftes (og det var dyrt). En underlig fejl så tidligt. Motorcyklen havde dog kørt ca. 50.500 km. på det tidspunkt, men ved 10.531 km. smadrede jeg det første speedometer og en del andre ting i et styrt. En af dem man helst var foruden, men det er en helt anden historie. Det var ved den lejlighed jeg skiftede kvartkåben ud med en pichler. Jeg havde nær skiftet til bil dengang. Jeg var faktisk ude at se og prøve, men jeg besindede mig heldigvis.

Læs mere ...

FZR1000 Genesis - 1987; ’kan slå mange af tidens hotte cykler’

Generelt:
Købte cyklen som beset, renoveret og lakeret ensfarvet BMW skriggul uden dekaler, med Devil potte, KN filter og nye karb. Lakerede fælge med polerede kanter. ?Km garanti 20.500km? Går efter 8500 km stadig som en drøm og trækker klokkerent til 260 på klokken og derfra under gunstige forhold videre endnu. Er så småt ved at trænge til ny kobling, formentlig pga. skarp anvendelse af de rigelige hypper. Er begyndt at glide med kold kobling ved max-moment. Har været 500 rpm. inde i det røde felt i topgear. Så er der skud i raketten.

Læs mere ...

CBX 550-F2 – 1986; ’anbefales primært til begyndere og hunkøn’

Indledning:
Det er den første maskine jeg ejer, så jeg har selvsagt ikke så meget erfaring.
Jeg købte denne mskine fordi jeg ikke havde lyst til at gældsætte mig afsindigt, både grundet mit nyerhvervede kort og forsikring.
Generelt:
Det er en utrolig pålidelig mc, vi taler om her. Den har altid ville starte og køre. Mekanikken i den er ikke vildt avanceret, så hvis man alligevel har en værkstøjskasse kan man lave meget på den selv.

Læs mere ...

GS500E – 1997; ’meget letkørt’

Baggrund:
Sidste år (2001) indså at jeg simpelthen bare måtte køre MC (dette skete naturligvis fordi jeg prøvede en vens MC). Derfor skulle jeg selvfølgelig have udvidet kortet til også at omfatte MC og jeg meldte mig straks til en køreskole. Det skal måske lige nævnes at jeg er 23 og snart har kørt bil i 6 år og syntes at en Ford Escort var lidt (læs: meget) kedelig. Da jeg nu var godt igang med at tage det fornødne førerbevis skulle jeg selvfølgelig også have en MC. Mine krav til min kommende MC var:
Relativt ny maskine, fordi jeg hverken har tid eller lyst til at stå og rode alt for meget med meka-/tek-nikken.
Billig maskine, fordi…..ja såmen begrænset beløb til rådighed.
Nem at køre/håndtere, pga. min begrænsede kunnen, var jo stadig ved at tage kortet.

Læs mere ...

Fog-City Hyper optiks

Af Carsten Helberg, skrevet 15-12-2003

For online shoppere kan anbefales at dette udmærkede produkt, FogCity Hyper Optiks, købes direkte ved www.modernworld.com. Bestilles det ved brug af VISA er prisen når det ligger i din postkasse kr. 250,00, altså halv pris.

Læs mere ...

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør