Anmeldelser

VL800 Intruder Volusia – 2002; ’kolossalt meget cruiser for pengene ’

Generelt:
Volusia'en er en 800 ccm cruiser. Dens særkende er en meget lav, meget bred og meget lang stil, der giver den et udseende som var den 12-1800 ccm. Den forveksles hyppigt med restaurerede 1950'er HD eller Indian.
Den er god for både begyndere og erfarne. De fleste udvikler ikke trang til at 'gå op' til en større.
Køreegenskaber:
Med den klassiske opbygning er det en tung MC at køre. Den giver en lækker kurvefornemmelse, og den lave frihøjde gør, at man ofte går på med fodhvilerne. De sidder på et led og klapper bare op, så der er masser af 'advarsel'.

Læs mere ...

Pinlock; 'alt for dårligt til min smag'

Jeg købte PinLock i 2002, samtidig med at jeg skulle have nyt visir til hjelmen. Jeg havde på daværende tidspunkt kun erfaringer med FogCity, som jeg havde været godt tilfreds med.

Det smarte ved PinLock var, at det skulle kunne tages af og på, så ofte man vil. Det skal altså ikke klæbes på hjelmens visir, som FogCity skal. Istedet bores to huller i visiret (det gør forhandleren gratis), et i højre, og et i venstre side, som hver får sig en plastikstift, som PinLock visiret sidder i spænd mellem. Det skulle således være muligt at tage PinLock visiret af og på så tit man vil, og der kan købes visirer i forskellige farver, som man kan skifte imellem. Smart nok - i teorien. Man skal dog være opmærksom på, at hvert nyt PinLock inder-visir koster 500 kr!

Læs mere ...

180 - 1998; 'pris og kvalitet hænger sammen'

Generelt: En meget enkel og billig totakter, der er egnet til kortere ture, eller som vintercykel. Efter 1997 modellen har de fået seperat olietank, med kontrollampe for lav oliestand.
Jeg har kørt i 2 måneder både i hård frost og regnvejr. Det er en stabil starter, og den er ikke påvirket af fugt.
Man skal vende sig til den kombinerede startpedal, gearpedal og fodkobling, men efter en måneds tilvending er det faktisk rart ikke at skal bruge håndkoblingen bortset ved start.

Køreegenskaber: Generelt gode køreegenskaber, dog skal man ikke forvente at det er en raket man har købt. Den følger pænt med trafikken op til max. hastighed omkring 100 km/t.

Læs mere ...

ZXR750 J2 – 1992; ’fed gammel cykel’

Generelt: Jeg fik mit mc kørekort i November 2001, og startede med en Er5 som man også kan læse en anmeldelse af her på siden. Men den blev solgt i Maj 2002 til fordel for denne dejlige motorcykel.
Den første tur jeg tog, var det mest extreme jeg har prøvet, men der er jo forskel på 50Hk og 145 Hk. Efter noget tid og tilvending blev de 145 dejlige nemme at administere, Men ikke wheelie indbydende, måske pga min store repekt for maskinen. Den lavede power wheelies i 1. 2. og til tider i 3.
Jeg synes at kørestillingen er utrolig god, meget sportslig, men ved langtur kan man ligge overkroppen på tanken, og slappe af. Mine bagsæde passagere brokkede sig aldrig rigtig, men da jeg fik en tur bagpå, var jeg skræmt fra liv og sans... : D

Læs mere ...

LoobMan Chainoiler; 'meget velfungerende og billigt'

LoobMan Chainoiler er et halvautomatisk ”low-tech” kædesmøringssystem, hvor chaufføren selv skal huske at trykke på en beholder en gang imellem for at smøre kæden. Systemet er i princippet blot en fastmonteret smørekande. LoobMan Chainoiler er forholdsvis nem at montere, om end den medfølgende monteringsvejledning er noget rodet. Systemet er meget velfungerende og billigt i indkøb og anvendelse (der skal ikke bruges nogen speciel olie). Ca. et år efter, jeg havde monteret det, gik en del i stykker. Jeg sendte en mail til firmaet og få dage efter havde jeg en ny. Sådan skal det være!

Læs mere ...

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør