Anmeldelser

YZF-R1 - 2001; ’R1 er chokerende’

Generelt:
Første tur på en R1 er er oplevelse man aldrig glemmer. R1 er chokerende, vild, vanvittig, for fed, for farlig, ansvarlig, uanstændig og bare 2 numre for sindssyg til denne verden !
Note: Hvis du læser denne anmeldelse har du sikkert også læst anmeldelsen fra Jörun Seim, måske set hans mange videoer fra Nürburgring mv. på nettet og har hørt/læst om hans fatale styrt. Den slags gør indtryk, og det ville være dumt ikke at tage ved lære af hans historie. Jeg kendte ikke manden personligt, men kan se på hans videoer at han har været en skrap R1-pilot, meget skrappere end nogen jeg kender, og alligevel gik det galt. Så husk det nu…….

Læs mere ...

YZF R6 - 1999; ’Meget forudsigelig, neutral og lystrer alle komandoer’

HVAD?? jeg kan se at der ikke engang er nogle der har anmeldt en R6'er. Nå - de har nok for travlt med at køre, men her sidder jeg på arbejdet fredag eftermiddag og keder mig - så 'here goes'.
Jeg har lige købt min for en md. siden, og vel kørt ca. 1500 km. Det har været regnvejr i (næsten) alt den tid jeg har haft den, så det er kun blevet til én sølle søndags-tur. Mit erfaringsgrundlag er derfor nok ikke særligt stort, men den fortjener nu alligevel en anmeldelse.
Jeg bruger den som transportmiddel til og fra arbejdet, ca. 40 r..s... km hver vej, der kun kan gøres lidt sjove, hvis man køre MC. Den slagende, og hurtigste, vej går ligeud alle 40 km, hvor det mest sindsoprivende er 3 rundkørelser. Og eftersom jeg er en syvsover, er det altid den vej jeg køre til arbejdet. Her kan R6'eren godt være lidt anstrengende at køre på - ihvertfald i forhold til min gamle Fireblade.

Læs mere ...

VFR750FG – 1986; ’ kraftoverskud i hverdagen’

Generelt:
VFR er en sportstourer, og kørestillingen er let foroverbøjet. Ved hastigheder under 80-100km/t kan den godt være lidt hård ved håndledene, men måske er det fordi min tidligere motorcykel(Suzuki GSX250EX fra 1982) havde en meget oprejst kørestilling, at jeg ikke er vant til vægt på håndledene.
Køreegenskaber:
Den styrer meget kvikt pga. det lille 16" forhjul. Da den kom frem blev den også betragtet som en "racer", der skulle konkurrere med andre i 750ccm klassen.

Læs mere ...

Boss 150ccm - 2004; 'yderst tilfreds'

Geely Boss er Geely fabrikkernes scooter-Rolls Royce: lækkert design og super komfortabel kørestilling. Dog har mit eksemplar været født med mindre skavanker som minder om den annmeldte Shanghai Retro. Bagsvinggaffel og dele af rørstel var anløben af rust allerede ved afhentning. Der manglede skruer som fastholder plastikdele. På anbefaling fra Ove fik jeg monteret ny bandorem (der trækker baghjulet) idet han ærligt sagde, at den fabriksmonterede ikke var god nok. En anden kunde havde oplevet at remmen sprang allerede efter 1600 km, men med en bedre rem ville han garantere at den kunne holde op til 10.000 km (ved forsvarlig kørsel).

Læs mere ...

Fazer 1000 - 2003; ’En fantastisk maskine’

Som gråhåret motorcyklist der har taget turen fra Triumph Twins over den japanske invasion med 2- og 3-cyl Kawasaki 2-taktere (dengang da det det ikke blev anset som en miljøbelastning at lægge blå røg over hele byområder - ordet miljø var faktisk ikke engang opfundet *G*) , de første 4-cyl "superbikes" (Z1 900) og i de senere år lånt sig frem med forskelligt stort og småt - ja, så var det på tide at få 2 hjul under sig igen.
Valget stod imellem BMW's K1200RS og R1200GS, Suzuki V-strom 1000 og Yamaha Fazer 1000. BMW'erne er kvikke og komfortable, og Suzuki'en meget anvendelig, men Yamaha'en var det hele på engang samt den mest motorstærke med det himmelske drivværk fra R1, og min størrelse (176/82) passede den perfekt til.
Så den sidste i forårsleverancen hos Fisker på Åboulevarden her i staden fik jeg hurtigt sat underskrift på.

Læs mere ...

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør