Anmeldelser

K1200GT - 2004; 'Dyr, men dejlig, dejlig maskine'

Generelt: 

Købte maskinen i Marts 2005 som en demomaskine. Den havde kørt ca 2000km. Den var nedsat med ca 32.000 kr, og selv om jeg gik efter en helt ny (der var nedsat 30.000 kr p.g.a. at det var sidste års model)

Jeg kom fra en CBR600F4, men ville nu have noget mere Touringagtigt - og det fik jeg! Jeg overvejede Honda VFR800 og Ducati ST4, men fandt at jeg fik mest for pengene i BMW'en og så havde den faciliteter som de andre ikke havde.

Læs mere ...

ZX-9R Model E – 2000; ’Mit bedste valg indtil nu’

Historie:
Startede med en Y. guldvirago 1000cc i 86. kørte på den i 12 år. Skiftede så til ZX-10 fra 88. Den kunne jo både styre acc. og bremse. Helt vildt spring op af mc kurven.
Så blev jeg i foråret 05 blændet af en grøn Zx-9R. Det var endnu et stort spring opad, både af kurven og med forhjullet.
Køreegenskaber:
Jeg følte fra første meter respekt for dens mange muskler men også meget tryg. Det svinger bare perfekt, bremser bedre og har et usynligt kabel mellem gassen og smilebåndet. Det har jeg ikke prøvet på nogen anden mc. Jeg har prøvet en del. ZX-10R har den nok også.

Læs mere ...

GSX400R (GK76A) - 1992; ’god til den let øvede mc-ist’

- En flot MC der stadig kan følge med de nyere MC'ers udseende. Det er en lille MC uden rigtig at være det. Stelkonstruktionen er den samme som på GSX750R og GSX1100R fra samme årgang. Bare i en lidt smallere udgave. Det er en alle tiders begynder racer. Den overrasker den uøvede, er god til den let øvede mc-ist, men er nok for kedelig til en rutineret kører. Den vejer ikke ret meget, ca. 160kg tør. Så den er nem at kaste rundt med på de små veje. På større landevej er den også en dejlig kværn at køre på. På motorvej kan man nogle gange savne en lille smule trækkraft på toppen. Men med lovgivningen i DK, har den rigeligt. Hvis man vælger at følge disse. Kåben giver god beskyttelse mod vinden, selv ved høj fart. Der er ingen viberationer eller andre ubehagelighedder når man kører stærkt. Alt i alt en meget stabil mc. Dog med lidt dyre reservedeles omkostninger. Da det er en import MC.

Læs mere ...

Bandit 650 S - 2005; ’Godt køb’

Generelt: Godt køb.
Køreegenskaber: Køre som en drøm på 2 hjul,kommer hurtig i 6. fra ca. 40km/t - til ja ?.
Jeg har haft den på testbænk efter 4800 km. og med en Mivv potte har den 79,5 på baghjulet.
Gode råd: Køb en hugger, og et nyt kåbeglas, cm 10 højer
 Motor: ccm 657
Ydelse:
Acc.: 0-100 km/t: 3,8
Topfart: 230
Køling (luft/olie/vand): luft
Bremser (antal/type/størrelse):
Transmission (Kæde/Kardan/Rem): kæde
Vægt (tør): 205
Nypris: 89.996.-

180/487 - 1995; 'brugbar motorcykel i dagligdagen'

Generelt: Maskinen er beskrevet under 4/10-04

Køreegenskaber:
Motor/Teknik: Motor ombygget til 12V og fuldelektronisk tænding med anlæg fra et firma i Berlin (Tyskland), der
hedder mzb.de
Omkostninger: El-anlæg har kostet 2000,- kr. incl. fragt
Gode råd: Har monteret et KN-filter fra DynoJET, det kan betale sig i længden og åndedrættet er lettere for motoren


Konklusion: Har alt i alt fået en brugbar motorcykel i dagligdagen
Motor: 1 cyl. totakt
Ydelse: ca. 15HP
Acc.: 0-100 km/t: ikke målt
Topfart: ca. 95KMh med 15 tands gearing foran

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør