Anmeldelser

T5 850 – 1986; ’prøv det, prøv det’

Moto Guzzi T5 er en temmelig tung motorcykel, som gør sig godt som turmotorcykel. Den blev ikke det store tilløbsstykke i 80'erne, da den ikke var særlig køn. Derfor er der en del, der har valgt at lade den udstyre med fuldkåbe, som gør den til et noget mere tåleligt bekendskab for øjnene.
Dens køreegenskaber er ganske gode. Med tre hjulstørrelse-kombinationer er der noget at vælge for en hver.16"-16", 18"-18" og 16"-18". Min har 18" bag og 16" for. Dette giver en god stabilitet i kraft af det store baghjul og gode styreegenskaber i kraft af det lille forhjul. Desværre giver de lille forhjul også en noget ubehagelig kørsel over vejstriber i høj fart. Jeg ombygger snart min til 18” forhjul, for at udbygge langturskomforten. Siddestillingen er ganske komfortabel, temmelig oprejst. Jeg kører med et sænket sæde, som gør at jeg kommer mere i læ af min kåbe. Instrumenteringen er god og overskuelig, selvom italienere har deres egen mening om hvordan talangivelser skal være på skiverne. Knapper og greb fungerer fremragende. T5'eren er lavet i mange eksemplarer som politi-motorcykel og ikke så mange som civil.

Læs mere ...

Cyclone C11 m tale

Amerikansk alarm


super alarm med alle features og det blå LEDlys som viser tydeligt at alarmen er aktiv er kanon, alarmen har ingen fejlmeldinger, tapper ikke batteriet for strøm, i en test i Tyskland er den kåret som den bedste, andre kendte alarmer var SpyBall og Lego, jeg har nu haft den i 1½ år og det er superb kvalitet, talen er dog ikke lige det bedste at høre på, så det har jeg pillet fra.

Karakter: 5/5 (Særdeles godt produkt)

RF 900 R – 1995; ’most overlooked motorcycle around’

Cinderella Finds Prince Charming
To evolve in the motorcycle industry is to engineer a higher level top-notch machine. It is to combine form and function and to breed a cycle that easily gives outstanding performance numbers, willingly behaves when handled through the twisties, and hides this wolf in beautifully sculpted bodywork that makes it look ultra-high-speed even when the kick stand is down. When this kind of thoughtful R & D is successful, the machine is truly a sight to behold and exhilarating to ride.
Something this Nirvanic to your neural-accelerometer has been brought to life for us by Suzuki. This night rider is called the RF900R. Make no mistake about it; the RF fills the gap between high performance and rideability.

Læs mere ...

CB 600 Hornet - 1999; 'useriøst, at gøre maskinen til en racer'

Introduktion

CB 600 F Hornet blev min 2. MC. Min forrige MC var en 250 ccm årgang 1983, så alt over 21 HK opfattes nok som en forbedring. Overgangen fra de trætte 21 HK til de opgivede 96 HK kan mærkes! Aldersforskellen på køreegenskaberne også, derfor kan jeg godt være farvet i min holdning. Ligeledes har jeg nok for meget MC-erfaring til at kunne mene noget mht. valg af denne som første motorcykel.

Historien
Der er ingen kåbe på den klassiske Hornet (hveps), derfor kommer motorblokkens rå form til fri beskuelse. Dette deler MC-folket i to forskellige lejre: Dem, med angst for teknik/køleslanger og dém, der hvor

Læs mere ...

RF900R - 1995; ’an uncut diamond’

Denne anmeldelse er på engelsk, håber dog det går!
Suzuki RF900R
Velvet Sledge Hammer
Here's one that's sure to please. It was cheap when released, goes like shite out of a shanghai and can still be found in good nick. Get the cheque book out as ROB SMITH finds us another beauty...
Everyone loves a bargain. There's a profound sense of satisfaction to be had in the purchase of something that meets or exceeds all your requirements and comes in well under budget. If you're in the market for a big bore sports tourer with a heavy emphasis on the sports side of the equation, then the Suzuki RF900R is something of an uncut diamond. It may not have the glitter and sparkle of some of the competition but it's still a gem by anyone's standards.

Læs mere ...

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør