Anmeldelser

GSX 1400 - 2006; ’Dejlig stor maskine’

Motor/Teknik: 1401ccm/106hk/130nm luft/oliekølet.
Dejlig stor maskine der passer godt til min højde(188cm) sædet er blødt i forhold til min tidligere cykel(FZ6S 05) motoren er går blødt som et lam og den trækker rigtig godt helt nede fra tomgang.Den er relativt højt gearet så den er dejligt afstressende at kører og man har følelsen af at den motor holder evigt.For at tage det værste pres fra vinden monterede jeg en lille vindskærm,og det hjalp.Den bruger mere benzin ved 80-90km/t end ved 130km/t,det skyldes nok  at der er katalysator på og derfor er indsprøjtningen indstillet til at gå federe i bunden for at holde katten varm(blot en teori)oh ja disse miljøtider: -)

Læs mere ...

YBR 125 - 2007; ’bygget som by-commuter’

Yamaha YBR125 er tydeligvis bygget som by-commuter. Den er som standard udstyret med bagagebærer, og der kan tilkøbes en lille styrkåbe, som monteres på ganske få minutter med helt almindeligt værktøj (ringgafler og skruetrækkere).
Det er en lille og let cykel, ikke for folk over 185 cm. Men meget nem at tumle på vejen, styrevillig, men ligger alligevel godt retningsstabilt.
Forbremsen er en enkelt skive og bagbremsen af tromle-typen, men samlet set er der rigelig bremsekraft til at stoppe maskinen. Der er rimeligt med bid i forbremsen, men bagbremsen overrasker særdeles positivt.

Læs mere ...

XL1000v Varadero – 2000; ’ god plads til bagage og lillemor’

Køreegenskaber: overraskende gode for en så stor og tung cykel.
Motor: droslet vtr 1000 motor v2
Ydelse: 94hk v.  8000 o/min, 99nm v 6000o/min
Acc. : 0-100 km/t: 4,5sek
Topfart: ca. 210km/t
Køling: vand
Bremser: Honda`s dualbrakes,2 skiver foran og 1 skive i bag.
Transmission: kæde og 5gear
Vægt (tør)/(våd): 245kg/270kg
Nypris: ca. 200000kr

Læs mere ...

Progressive forfjedre

jeg udskiftet de originale forfjedre med nogle, som er kraftigere samt bygget så de har en progressiv fjederkarateristik. Jeg kan varmt anbefale denne ændring, da det har virket over al forventning på min V-max
og alle de jeg har hørt om, som har skiftet til progressive forfjedre, har kun haft ros.

Læs mere ...

Hyperpro styrdæmper

Af Bjarne R Jessen, Skrevet 11-02-2010

Jeg har monteret en Hyperpro styrdæmper på min Max.
Dæmperen er monteret mellem kronrør og instrumenthuset ved hjælp af et - til Max - specielt fremstillet monteringssæt. Sættet er fremstillet i guldelokseret CNC fræset flyaluminium, og er utroligt smukt også at se på. Det tager et par timer at montere det komplette sæt.

Læs mere ...

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør