Anmeldelser

GSF600 - 1996; ’fin cykel til daglig transport’

Generelt
Jeg havde en Bandit 600 uden kåbe i næsten 1 år. Det er en fin cykel til bykørsel, let sportslig kørsel på landevej og touring.
Køreegenskaber
Motoren har et godt bundtræk, bedre end min YZF600R selvom den heller ikke ligger på den lade side. Og selv andre mere sportsligt orienterede 600 maskiner skal tage sig lidt sammen for at tage den fra 0-100 km/t. Når man når over 100 km/t er den ikke særlig behagelig at køre på. På et tidspunkt skulle jeg når en færge i Nyborg, så den fik 180 km/t hele vejen over Fyn - jeg var fuldstændig færdig da jeg kom ombord på færgen som om jeg havde taget 200 armbøjninger... (d.v.s. som jeg tror det er at tage 200 armbøjninger...;-) )

Læs mere ...

XT250 - 1990; ’ikke noget for folk med fart i blodet’

Generelt
Maskinen var min første MC. Købt som brugt i 1993 ud fra en forventning om billig og driftsikker transport og simpel gør-det-selv teknik. Jeg blev ikke skuffet.
Køreegenskaber
Det er jo ikke nogen raket, men så længe man kun er én på den går det fint i bytrafik og på landevej. Motorvej er ikke dens livret, jævnfør ovenstående præstationer.
Sidder man to på cyklen savner man både motorkraft, bremseevner og plads. Ikke nogen god ide, andet end på meget korte ture.

Læs mere ...

GSX600F - 1995; ’god maskine til billige penge’

Opdateret d. 15/9/-02
Generelt
Suzuki GSX600F årgang 95 var allerede dengang i 95 en motorcykel med en del år på bagen, dens grundlæggende konstruktion er fra slutningen af 80erne, og selv om der godt nok er kommet en kraftigt faceliftet model (både i teknik og look) er den stadig en gammel cykel.
kategorien kan vel bedst betegnes som "sporty touring" - for tung til rigtig ræs, og for ubekvem til rigtig touring, men ganske udmærket til daglig jobkørsel eller en weekend tur til tante Olga.
Man kan ikke rigtigt sammenligne den med de skrappeste i 600 kubik klassen, der mangler GSX600F ganske meget for at være med, vægten er for høj, konstruktionen er gammeldags (stålrørsstel, luftkølet motor m.m.) - men det er heller ikke det der er formålet med GSXF'eren, den sigter på at give køreglæde til en billig penge, og det gør den.

Læs mere ...

CBR600F3 – 1997; ’alt fra race til langtur’

Generelt
Denne maskine er den anden motorcykel, som jeg har ejet.
Min første var en Honda CB500, som jeg var glad for som begyndermaskine – men lysten til noget mere ’racer-agtigt’ gjorde, at jeg udskiftede den efter lidt over 1 sæson. Det dér med det ’racer-agtige’ er en sandhed med modifikationer; jeg ville gerne have flere hestekræfter, 4 cylindre, en fuldkåbe og en mere fremad-lænet kørestilling.

Læs mere ...

VN800 Vulcan – 1997; ’uovertruffen i sin klasse’

Indledning
Efter at have ligget en sæson på en japansk bogstavracer, sagde jeg til mig selv: Mig selv, sagde jeg, man må eje en customcykel. Som sagt, så gjort. Efter at have lidt et enormt tab på raceren, stod jeg i foråret 97 med en spritny Kawasaki VN800 Vulcan, årgang 1997. Dette er min 5. Motorcykel, så jeg kender efterhånden de forskellige typer rimeligt godt. To sportstourere, en offroader, en racer og nu en custom. En customcykel er egentlig ikke en cykel, man lige springer op på og kører. Bevares, den er da nem at køre, men den kræver en del tilvænning. Primært er det ryg og lysken, der skal have styrket muskulaturen.

Læs mere ...

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør