Anmeldelser

GSXR 600 - 1997; ’ By kørsel, hmm tja…’

Baggrund:
Engang før jeg rundede de magiske 18 år havde en af mine venner en gammel Suzuki GT380, og efter 1 tur bag på den, og en tur ved roret, så var jeg hooked, måtte have en mc, og det kunne kun gå for langsomt. Første MC blev en Honda CB400 ”super sport” med en 4 i ingenting megafon hmm mere larm end go, men ok for første MC, kørte uden problemer. Kørte så Suzuki GSX-X400 impulse i 2 år, og senere GSX-R400SP også i 2 år.
Generelt:
GSX-R600 kom første gang på marked i 1997, og det var året efter at Suzuki med stor succes havde smidt bomben GSX-R750 på marked. Så 600 modellen, som jo ligner 750 modellen på en prik, havde et image at leve op til, nemlig total hardcore race. Og man kan kun sige at folk ikke blev skuffet, den er virkelig race helt ind til rygmarven. Daglig betjening er ok, dog har ´97 modellen en ret ”paine in the a..” feature, nemlig at kåbeglasse er så lav at man ikke kan se toppen af speedometeret når man sidder normalt (jeg er 185cm ved ikke om det er anderledes for mindre personer)

Læs mere ...

VF500FII – 1986: ’ utrolig glad for min’

Overvejelser før/i forbindelse med købet:
Hondaen er min 1. egen cykel og indtil jeg købte den havde jeg lånt mig frem med den forudsigelige konsekvens at jeg blev hooked. Jeg havde det vel ligesom så mange andre ,store (men samtidig noget diffuse) krav og små finanser så jeg skulle have mest muligt ud af 30-40.000 kr.,de cykler jeg overvejede var GS500,XJ 600 og GPZ 500 også fordi der var og er store muligheder for at lære stadigvæk ;-)). GS'eren blev hurtigt sorteret fra da jeg vurderede at den for hurtigt ville blive kedelig.GPZ'eren var lige i overkanten for dyr og XJ'eren var jeg meget tæt på at købe,men en handel gik i vasken,hvilket jeg bagefter blev ret glad for da jeg pludselig fandt en salgsannonce i dk.loppemarked.motorcykel (i dag dk.marked.privat.motorcykel) med en VF500FII til små 30.000,ud at se på den med det samme og jeg var "tændt" på den umiddelbart,med slet skjult skam må jeg indrømme at udseendet talte ret meget.Det var lige præcis det jeg søgte efter: En sportslig MC til en billig penge!!

Læs mere ...

ZX-6R (Ninja) – 1998; ’decideret racer til gadebrug’

Her følger en lille kort anmeldelse af min 1998 Kawasaki ZX-6R.
Generelt:
Enhver Kawasaki ZX-R (Ninja) i serien er en decideret racer til gadebrug.
Der er gjort mange ting for at de er til at holde ud at køre civiliceret på, men generelt bør man ikke overveje sådan en maskine med mindre man er til masser af adrenalin.
I daglig betjening overrasker den ved at være nem at have med at gøre, den har ganske vist en stupid choker der ikke kan bruges ret længe af gangen uden maskinen enten ræser afsted i tomgang eller slukker. Den er kvik i byen og nem at smide ind og ud i trafikken, men det bliver dog hurtigt ødelagt af trykket på håndledene. Man kan vel køre en 20min's penge i tæt trafik, uden at blive decideret træt af det.

Læs mere ...

GS500E – 1994; ’meget driftsikker’

Forhistorien:
Jeg købte min GS 500 E i 1997, lige efter at have fået kørekort til den. Jeg har således et lille års erfaring på kalorius. Før jeg skulle vælge model, var det ud fra følgende kriterier:
Kalorius skulle være brugt, om end den ikke måtte være for gammel.
I Danmark kan en MC aldrig blive et helårskøretøj, så anskaffelsesprisen skulle være derefter…
Den skulle have kåbe
God benzinøkonomi.
Ikke Custom-typen, for jeg kan ikke sidde med "rund ryg" i længere tid af gangen, uden at få ondt i ryggen.

Læs mere ...

GPZ500S – 1993; ’skuffet over dens dårlige lakkvalitet’

Generelt:
Maskinen er min 2. motorcykel og købt som brugt i sommeren ‘96, og jeg regner med at beholde den (ihvertfald) indtil den er betalt engang i slutningen af ‘99.
Jeg havde egentligt planlagt at købe en ny, men de var hurtigt udsolgt.
Andre maskiner jeg overvejede var Honda CB 500, Suzuki GS 500 E, og Yamaha XJ 600. Nå, men det endte altså med en brugt Kawasaki.
Kawasaki ER 5 kom først i 97. Den har i øvrigt samme motor som GPZ 500 S, dog med en mildere tuning, der giver den 50 hk i stedet for 60, og en mere rolig karakteristik.
Jeg er lidt skuffet over dens dårlige lakkvalitet. Allerede da jeg købte den havde den en hel del rust i kanten omkring tankens underside (viste det sig). Når man sliber det ned og giver den Hammerite kommer rusten dog ikke igen, men det kan vel ikke være nødvendigt på så forholdsvis ny en motorcykel.

Læs mere ...

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør