Anmeldelser

ZX9R-E – 2000; ’Er meget mere anvendelig end R1’

Generelt:
Bortset fra BlackBirden syntes jeg at ZX9R helt klart er den flotteste Japaner MC pt. Finishen er næsten på Hondanivau, men dog lidt "gammedags" på mange punkter. f.eks. har den manuel benzinhane.
Køreegenskaber:
Minder en smule om en ThunderAce, sådanne lidt tung i styringen. Den føles stor, men med en behagelig siddestilling.
Trækket kommer egentligt ganske jævnt og føles ikke voldsomt - slet ikke som f.eks. R1 - Men, får den lov til at trække ordentlig ud, tror jeg ikke der er mange som følger den i topfart. Kåben giver godt læ for føren...

Læs mere ...

RF600R - 1996; ’klippestabil på landevej/motorvej’

Køreegenskaber: 

Den kører meget godt !! Ikke specielt hurtig i styringen grundet lang akselafstand men alligevel hæderlige kurveegenskaber (rigeligt til de fleste). Til gengæld kører den klippestabilt på landevej/motorvej.. Jeg er alt i alt meget godt tilfreds..
Motor/Teknik:
Da jeg købte min var der monteret Remus SlipOn og den var dyset med denne. Jeg har altid følt at den trak rigtig godt og havde det godt i motoren og for nylig fik jeg det bekræftet da der blev monteret K&N filter og den blev dyset til dette. Den smed 90 HK på baghjulet hvilket vist er ret godt for modellen. På Rydbergs side har en med K&N + Cobra udstødning cirka 85 HK. For mig er en sådan effekt alt rigeligt. Den kan sagtens lege raket med godt over 200 og alligevel trækker den fint i mellemområdet og er egentlig ikke særligt trættende ved bykørsel. Også her er jeg endog ret tilfreds med maskinen.

Læs mere ...

TDR 125 - 1996; ’dur ikke rigtig til motorvej’

Generelt:
Dette er en city/fun bike. Det vil sige at det er en offroader, der er forbedret til at køre på vejen. Denne cykel er meget identisk med DT 125 R. Men den har bredere sæde, bedre lygter, dæk der er mere egnet til vejen.
Køreegenskaber:
Ok, på vej, Ok til en lille smut på marken eller i grusgraven, men man stiller ikke op til et moto cross løb ;o)
Motor/Teknik:
Intet specielt

Læs mere ...

XJ 600 S Diversion - 1997; ’stabil i drift’

Lidt om mig selv
Mit kørekort har jeg kun haft i nogle få år, men tilgengæld har jeg haft min XJ600S lige så længe. Jeg har ikke stiftet det store bekendtskab med andre cykler, bortset fra en Honda fra sidst i halvfjerdserne. Egentlig ville jeg have haft en cruiser a la Virago 1100. Og en sportsmaskine a la CB600F. Og en Enduro. Og en klassiker a la Bonneville. Og, og, og. OK – jeg kan ikke rigtigt få nok af de der på to hjul. Men når jeg så tager fornuften med ind i overvejelserne, så er XJ600S’eren faktisk den motorcykel, der har den største brugsværdi for mig til et beløb jeg kunne betale.

Læs mere ...

Underkategorier

Her er anmeldelser af danske MC forhandlere og værksteder

Her findes anmeldelser af alverdens MC-relaterede produkter, f.eks. beklædning, alarmer, GPS'er, låse, batterier osv. osv....

Her finder du alle vores MC anmeldelser.

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør