GSF600 - 1996; ’fin cykel til daglig transport’

Generelt
Jeg havde en Bandit 600 uden kåbe i næsten 1 år. Det er en fin cykel til bykørsel, let sportslig kørsel på landevej og touring.
Køreegenskaber
Motoren har et godt bundtræk, bedre end min YZF600R selvom den heller ikke ligger på den lade side. Og selv andre mere sportsligt orienterede 600 maskiner skal tage sig lidt sammen for at tage den fra 0-100 km/t. Når man når over 100 km/t er den ikke særlig behagelig at køre på. På et tidspunkt skulle jeg når en færge i Nyborg, så den fik 180 km/t hele vejen over Fyn - jeg var fuldstændig færdig da jeg kom ombord på færgen som om jeg havde taget 200 armbøjninger... (d.v.s. som jeg tror det er at tage 200 armbøjninger...;-) )

Affjedringen er blød og den eneste indstillingsmulighed er fjederforspændingen bag på. Derfor er den ikke særlig velegnet til frisk kørsel på landeveje - man skal ikke presse den særlig meget før den gynger gennem svingene. Derfor er det et must at stille bagdæmperen i hårdeste indstilling, selv om det stadig er temmelig blødt.
Ved større bump banker forgaflen uden videre igennem.
Ellers er cyklen ganske letkørt . Det var min første cykel efter stilstand på 3 år, og jeg kunne umiddelbart sætte mig op og køre den ganske sikkert. Jeg havde regnet med at jeg skulle kæmpe lidt mere med den - den vejer trods alt 196 kg.
På grund af det høje styr sidder man temmelig opret på cyklen, men det er også OK til bykørsel da det giver fint udsyn. Jeg kan dog anbefale af dreje styret lidt nedad - det giver mere kontrol over cyklen.
Konklusion
Skal du bruge den til daglig transport, lidt touring, en søndagstur i ny og næ, er det en fin cykel.
Men vil du køre sportslig kørsel på små snoede landeveje, bør du nok kigge dig omkring efter en anden cykel. Eller også betale 5-6.000 kr og få skiftet bagdæmperen og sat hårdere fjedre i forgaflen.
Teknik (taget fra MC-revyen 1996 i mangel af bedre)
Motor: 4 cyl. 599 ccm
Ydelse: 77 HK
Acc.: 0-100 km/t: 4,8s
Topfart: 205 km/t
Køling: Luft/Olie
Bremser: For 2 skiver. Bag 1 skive
Træk: Kæde
Vægt (tør): 196 kg => 2,54 kg/HK
Nypris 1996 ca. 70.000

MC anm. hjælp

Anmeldelserne er lavet af brugere af DMCN, som gerne vil dele deres oplevelser med MC'en, med andre. Anmeldelserne er derfor ikke en egentlig professionel test/måling af maskinen, men brugerens eget indtryk, opnået gennem brug af/kørsel på maskinen, gennem en længere eller kortere periode.

 

 Nye anmeldelser

Enhver der er registreret på sitet, kan indsende et ubegrænset antal anmeldelser. Enhver kan gratis blive registreret her på sitet, med et selvvalgt brugernavn. Når man er logget ind, kommer der i menuen mulighed for at indsende anmeldelser (menupunktet "medlemsmuligheder").

Når du anmelder din egen motorcykel bedes du huske at få det hele med, idet det ikke er specielt informativt at læse at en ejer af en Yamazuda XGFR 3000 mener at det er en "Fed maskine, der kører fra alt & alle".

Opfat det, som om du skal sælge maskinen til en god ven, som du vil være ærlig overfor; fortæl om maskinens styrker og svagheder vedr. køreegenskaber, motor/teknik, vedligeholdelse, omkostninger o.s.v.
Husk også at angive oplysninger om egen højde/drøjde, hvis det har betydning for anmeldelsen.

Jeg har udformet anmeldelsesformularen, så den kan fungere som inspiration/huskeliste - prøv den!

 

Hvis du vil rette eller slette en anmeldelse, kræver det at du er oprindelig forfatter af den - altså at dit DMCN brugernavn er påført anmeldelsen. Hvis det er tilfældet vil der automatisk blive vist ikoner som giver dig mulighed for at redigere eller slette en anmeldelse.

 

Kommentarer

Hvis du har redaktionelle kommentarer, kan du kontakte redaktøren for MC anmeldelser.

Hvis du ønsker at stille uddybende spørgsmål til et produkt, skal du gøre dette i forumet.

I visse tilfælde kan du skrive direkte til anmelder, vha. "private beskeder". *

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør