ZX-9R Model E – 2000; ’Mit bedste valg indtil nu’

Historie:
Startede med en Y. guldvirago 1000cc i 86. kørte på den i 12 år. Skiftede så til ZX-10 fra 88. Den kunne jo både styre acc. og bremse. Helt vildt spring op af mc kurven.
Så blev jeg i foråret 05 blændet af en grøn Zx-9R. Det var endnu et stort spring opad, både af kurven og med forhjullet.
Køreegenskaber:
Jeg følte fra første meter respekt for dens mange muskler men også meget tryg. Det svinger bare perfekt, bremser bedre og har et usynligt kabel mellem gassen og smilebåndet. Det har jeg ikke prøvet på nogen anden mc. Jeg har prøvet en del. ZX-10R har den nok også.

Efter en måned kørte den første gang på Knutstorp banen i Sverige og det klarede den med bravur. Der var kun en toptunet erfaren Fireblade der var hurtigere. Der var både torden regn og solskin.
Jeg blev en aften så beruset af dens acc. at jeg kom lidt hurtigt ind i et sving med grus så forgaflen bukkede og stellet knækkede ved frame glideren. Meget uheldigt da der ikke var meget fart på da den ramte stenen.
Måtte så låne en helt ny Cbr600rr til Knutstorp. Den har slet ikke det der kabel. Det fik mange bank på langsiden af de større maskiner.
Har lige løftet bagenden på den grønne med 30mm og det gav en helt anden mc. Den er meget vild på styret og næsten ikke til af køre uden hænder. Det er en rigtig bane opsætning.
Jeg vil dog ikke køre med den på normal vej da jeg føler mig utryg.
Motor/Teknik:
Fantastisk. Har ikke vrøvl med frigear mellem gearerne.
Omkostninger:
Den er hård ved dækkene. Kører på BT014R. Klæber godt til banen både ved tør og våd kørsel.
Gode råd:
Kør med rygbestytter, og resten af det gode udstyr. ALTID. Den har mange kræfter og man kører for hurtigt på den fordi den vågner først rigtig op og viser tænder ved over 7000 omdrejninger.
Konklusion:
Mit bedste valg indtil nu.
Vil købe en racing kåbe til den så jeg ikke ridser de grønne på de 5-6 racedage jeg bare skal have næste år.
Kør pænt og må vinteren blive så kort som min gasvandring.
KAWA STYG

MC anm. hjælp

Anmeldelserne er lavet af brugere af DMCN, som gerne vil dele deres oplevelser med MC'en, med andre. Anmeldelserne er derfor ikke en egentlig professionel test/måling af maskinen, men brugerens eget indtryk, opnået gennem brug af/kørsel på maskinen, gennem en længere eller kortere periode.

 

 Nye anmeldelser

Enhver der er registreret på sitet, kan indsende et ubegrænset antal anmeldelser. Enhver kan gratis blive registreret her på sitet, med et selvvalgt brugernavn. Når man er logget ind, kommer der i menuen mulighed for at indsende anmeldelser (menupunktet "medlemsmuligheder").

Når du anmelder din egen motorcykel bedes du huske at få det hele med, idet det ikke er specielt informativt at læse at en ejer af en Yamazuda XGFR 3000 mener at det er en "Fed maskine, der kører fra alt & alle".

Opfat det, som om du skal sælge maskinen til en god ven, som du vil være ærlig overfor; fortæl om maskinens styrker og svagheder vedr. køreegenskaber, motor/teknik, vedligeholdelse, omkostninger o.s.v.
Husk også at angive oplysninger om egen højde/drøjde, hvis det har betydning for anmeldelsen.

Jeg har udformet anmeldelsesformularen, så den kan fungere som inspiration/huskeliste - prøv den!

 

Hvis du vil rette eller slette en anmeldelse, kræver det at du er oprindelig forfatter af den - altså at dit DMCN brugernavn er påført anmeldelsen. Hvis det er tilfældet vil der automatisk blive vist ikoner som giver dig mulighed for at redigere eller slette en anmeldelse.

 

Kommentarer

Hvis du har redaktionelle kommentarer, kan du kontakte redaktøren for MC anmeldelser.

Hvis du ønsker at stille uddybende spørgsmål til et produkt, skal du gøre dette i forumet.

I visse tilfælde kan du skrive direkte til anmelder, vha. "private beskeder". *

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør