ER6F – 2006; ’utrolig letkørt’

Jeg syntes cyklen er utrolig letkørt, den vejer kun ca. 180 kg. og er derfor meget let at tumle. Den er virkelig sjov på snoede småveje på landet, jeg har kørt ca. 2000 km. nu.
Kørestillingen er behagelig og meget oprejst, efter en køretur fra København til Frederikshavn, mærkede jeg ikke det store ubehag, andet end naturlig træthed og måske en anelse ømhed bagi!
J
Kåben dækker en hel del, det er ikke ubehageligt eller anstrengende at køre 140 km/t i længere tid. Der har dog været en del raslelyde fra samlingerne i kåben, dem har jeg fjernet ved at sætte nogle små skumpuder i klemme.
Motoren er meget kvik og lyder ok. Jeg har stærkt overvejet en anden udstødning, da den originale med katalysator, dæmper lyden en tand for meget.

Jeg har kørt lange ture med min kæreste bagpå, det giver ingen problemer, der er masser af kræftoverskud. Vi planlægger i øjeblikket en tur til Liechtenstein i uge 28, så vil det vise sig om jeg har samme holdning efterfølgende.
Det kan være svært at finde taske racks til cyklen, jeg ved ikke om det er fordi den er så ny, eller om de simpelthen ikke har tænkt sig at fremstille dem. Men firmaer som Givi og Kappa laver ikke noget brugbart. Så jeg har måttet bestille fra Hepco Becker for at få noget der dur.
Bagsæde pladsen er ifølge min kæreste udmærket, benstillingen er behagelig og sædet er komfortabelt.
Jeg har haft den til 1000 km. service, det kostede omkring 1500 kr. Næste service er ved 6000 km.
Så gennemgående er det en super motorcykel, som jeg varmt kan anbefale, også hvis man er helt grøn og lige har fået kørekortet.
Der er faktisk ikke noget umiddelbart at sætte en finger på…
Tilføjelse den 23/7-06
Jeg er netop kommet hjem fra en uge i Sverige, med fuld oppakning og kæresten bagpå.
Det kan hertil siges at cyklen også er en glimrende touringcykel og kører godt med tungt læs.
Eneste ulempe er at, det kun er Hepco & Becker der laver rack og tasker til den. Givi og andre kendte mærker laver ikke noget...
Rack, 2 x 30 l. sidetasker og 45 l. topboks, kostede ca. kr. 6000,-
Data:
Kawasaki ER6f
650 ccm.
4 takt. 2 cyl, række twin.
DOHC, 8 ventiler
Elektrisk indsprøjtning.
6 Gear.
ABS Bremser
72 Hk, v. 8500 rpm.
66 Nm v. 7000 rpm.
Pris, m. ABS: 110.000 Kr.
Pris, u. ABS: ca. 105.000 Kr.