XL1000v Varadero – 2000; ’ god plads til bagage og lillemor’

Køreegenskaber: overraskende gode for en så stor og tung cykel.
Motor: droslet vtr 1000 motor v2
Ydelse: 94hk v.  8000 o/min, 99nm v 6000o/min
Acc. : 0-100 km/t: 4,5sek
Topfart: ca. 210km/t
Køling: vand
Bremser: Honda`s dualbrakes,2 skiver foran og 1 skive i bag.
Transmission: kæde og 5gear
Vægt (tør)/(våd): 245kg/270kg
Nypris: ca. 200000kr

Det er første gang jeg har denne type mc,den kaldes vistnok for en rejseenduro,den er udstyret med et stort sæde,der er god plads til at flytte sig på,man sidder behageligt ret op. Styret sidder ret højt
Der er desuden god plads til bagage og lillemor. Varadero´en trækker godt,men først fra ca. 2500 o/min i højeste gear uden at ruske. Den kan stort set det hel,køre langsomt og hurtigt alt efter behov og det gør den ret afslappet. Man mærker desuden ikke den fuldtankede vægt på 270kg når den først ruller. Benzinøkonomien er ved blandet kørsel for mit vedkommende 16-18km/l. Den er meget stabil i kurver med relativ høj hastighed. Varadero´en er lidt følsom i sidevind pga den store kåbe og højden af mc´en. Da jeg selv er 188cm høj har jeg forhøjet købeglasset med hjemmelavet flip-op og det har hjulpet på turbolensen og deraf mindre støj. Den store tank på 25 liter betyder langt imellem optankningerne. Der skal helt klart monteres en scott-oiler. Cyklen er desuden født uden centerfod,det er lidt mere omstændigt at smøre kæde når man er på tur,centerfod kan dog købes uoriginal. Glæder mig til at komme på en lang ferietur. Cyklen har et rigtigt godt forlys,nærmest som på en bil. Den mangler bare lige kardanen: -)