CBX 550-F2 – 1986; ’anbefales primært til begyndere og hunkøn’

Indledning:
Det er den første maskine jeg ejer, så jeg har selvsagt ikke så meget erfaring.
Jeg købte denne mskine fordi jeg ikke havde lyst til at gældsætte mig afsindigt, både grundet mit nyerhvervede kort og forsikring.
Generelt:
Det er en utrolig pålidelig mc, vi taler om her. Den har altid ville starte og køre. Mekanikken i den er ikke vildt avanceret, så hvis man alligevel har en værkstøjskasse kan man lave meget på den selv.

Kørestilling:
Man sidder utrolig oprejst på denne maskine, da den er produceret som en touringsmaskine, så den er mere beregnet til at sidde længe på end at tage alle sving på et splitsekund og være hjemme efter 10minutter.
Bagsædepladsen har mine medpassagere kun rost som velpolstret.
Jeg har netop været på en mindre tur i Europa på den, hvor vi sad op til 9timer på den om dagen. Jeg blev lidt øm mellem skulderbladene, men ellers var der ingenting. Turen gik iøvrigt fint med kæreste og mange mange kilo bagage(ca 40) men olie drak den en del af.
Bremser:
Bremserne er ret gode uden dog at være superæne, men bremse kan man. Sving skal der selvfølgelig ikke bremses i og slet ikke på denne maskine.
Woblen:
Jeg har læst mig til at en del 80'er cykler har problemet med at de wobber(små slinger i styrtøjet) dette sker også på denne maskine, men har ikke registreret det ved andet end mellem 55-65km/t. kur: vrid håndtaget : -)-ved bremsning bliver det værre og kan føre til asfaltkysning
Nu har jeg haft den i 2 år, på den tid er der sket udskiftning af dæk, batteri, knastkæde+strammer, kædekit, koblingsplader, cylinder, starter.
Cylinderen og starteren er dog ikke normalt at udskifte på denne maskine-Der ligger kun dumhed bag.
Omkostninger:
Det skal det lige nævnes at netop denne maskine er kendt for at fordøje en del knastkæder og dertilhørende strammer, hvilket i reservedele alene er små 2000kr. Ellers lyder motoren utrolig sund og villig-for ikke at sige at den faktisk spinder rigtig sødt.
Konklusion:
En god touringsmaskine, som også kan flytte sig lidt. Reservedelene til den er ret dyre, da der ikke findes så mange af dem i Dk. Maskinen blev kun produceret i 4år, så der er heller ikke lavet så mange uoriginale reservedele.
Jeg vil ikke anbefale denne maskine til en person over 1,80m- ellers kan den anbefales primært til begyndere og hunkøn.
Maskinen kan ses på http: //www.mcpoolen.se/mc/nya-h-83-cbx550f2.html
! Taget fra mc revyen 1986 !
Ydelse: 65hk Acc.: 0-100 km/t: 5 sekunder
Topfart: 195km/t Benzinøkonomi: 15km/t(men kommer tit i nærheden af 20)
Køling: luft
Bremser: foran- 2 stk indkapslede skivebremser Bag- 1 stk indkapslet skive
Transmission: Kæde
Vægt (tør): 184kg

MC anm. hjælp

Anmeldelserne er lavet af brugere af DMCN, som gerne vil dele deres oplevelser med MC'en, med andre. Anmeldelserne er derfor ikke en egentlig professionel test/måling af maskinen, men brugerens eget indtryk, opnået gennem brug af/kørsel på maskinen, gennem en længere eller kortere periode.

 

 Nye anmeldelser

Enhver der er registreret på sitet, kan indsende et ubegrænset antal anmeldelser. Enhver kan gratis blive registreret her på sitet, med et selvvalgt brugernavn. Når man er logget ind, kommer der i menuen mulighed for at indsende anmeldelser (menupunktet "medlemsmuligheder").

Når du anmelder din egen motorcykel bedes du huske at få det hele med, idet det ikke er specielt informativt at læse at en ejer af en Yamazuda XGFR 3000 mener at det er en "Fed maskine, der kører fra alt & alle".

Opfat det, som om du skal sælge maskinen til en god ven, som du vil være ærlig overfor; fortæl om maskinens styrker og svagheder vedr. køreegenskaber, motor/teknik, vedligeholdelse, omkostninger o.s.v.
Husk også at angive oplysninger om egen højde/drøjde, hvis det har betydning for anmeldelsen.

Jeg har udformet anmeldelsesformularen, så den kan fungere som inspiration/huskeliste - prøv den!

 

Hvis du vil rette eller slette en anmeldelse, kræver det at du er oprindelig forfatter af den - altså at dit DMCN brugernavn er påført anmeldelsen. Hvis det er tilfældet vil der automatisk blive vist ikoner som giver dig mulighed for at redigere eller slette en anmeldelse.

 

Kommentarer

Hvis du har redaktionelle kommentarer, kan du kontakte redaktøren for MC anmeldelser.

Hvis du ønsker at stille uddybende spørgsmål til et produkt, skal du gøre dette i forumet.

I visse tilfælde kan du skrive direkte til anmelder, vha. "private beskeder". *

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør