CBR1000F – 1991; ’Dejlig cykel til touring’

Generelt:
Køreegenskaber: En lille mc er det jo ikke og med sin høje vægt, kræver den sit at få til at køre sportsligt, forgaflen er ikke særlig stiv hvilket kan given nogen voblen set i lyset at bag svingeren og kan vride lidt. En ekstra gaffel bro hjalp gevaldigt på vredet i forgaflen.
til normal dagligdags brug er den fint balanceret...dog tung at tumle med ved gå hastighed. Men lige så snart man er i bevægelse mærker man det ikke.
men ræs er jo heller ikke det den er til for, nææ på motorvej kommer til rette måske skule man sige touring...hurtig og præcist lige meget om den er pakket med 3 tasker og tanktaske og med passager eller du er alene...bare bund stabil...når den først triller.

Og jo den kan også køre på de små snoet...bare ikke så hurtigt som de nye hurtige maskiner....og der skal arbejdes for at få den til det.
Så skal man sørge for at ikke at købe en tysker eller swietzer model da disse er droslet til 100 hk, hvilket vil gøre til en kedelig tung maskine....kik på tændings kniven og på CDI enheden om der står SW...så er det en sweitzer...og det er drøn dyrt at fjerne droslingen.
Efter en gut væltede min mc med sin hiace, fik jeg ny udstødning på betalt af forsikringen, valget faldt på en cobra full race med nye 4-2-1 forrør og hul igennem potte, det hjalp lidt på lyden dog på intet tidspunkt blev generende (med undtagelse af det kollegie hvor jeg startede i gården der rungede det lidt: ) potten og en dysning hævede den fra 114 hk til 120 med mere end 8 hk i meget af mellem området ! lækkert (tak lydmuren)
Karin synes det er en god maskinen at sidde bagpå og hun kan bedre lide den en xj600 som jeg havde tidligere.....hun kan dog ikke lige at være chauffør da hun ikke så godt kan nå jorden, og vægten er hende lidt for meget specielt hvis hun ikke lige får fodfæste så kan den hurtig overmande hende.
Motor/Teknik:
den spiste sig en knastkædestrammer, men når den er skiftet med ny skulle det problem ikke opstå igen. bagdæmperen var færdig efter 60kkm og en ny technoflex blev anskaffet, ...det var som at få en ny cykel, forgaflen var meget slap allerede ved 30kkm, men et par wp fjedre i og den var fin fin.
Kronrørs lejerne bliver slidt hurtig specielt hvis man kører den sporty, ved 60kkm havde den fået skiftet lejer i hjul, kronrør, bagsvinger, mindst 2 gange !

Omkostninger:
det koster ca 2,5kkr for en stor service
knastkæde strammer 800 kr
forfjedre 800 kr
bagdæmper 850 dm
Gode råd:
Min cykel var meget glad for bridgestone bt56, som gjorden den meget nemmere at håndtere end macadam'erne....de har godt bid og holdt godt 12kkm. Prøvede og Pilot Sport, som gjorde endnu mere styrevenlig, efter 5kkm begyndte de at blive lidt flade.

Konklusion:
Dejlig cykel til touring, samt hverdags transport...ikke de store udgifter...starter hver gang....stor tank = færre optankninger....masser af "motor", lidt for følsom overfor slidte lejer, der hurtigt kan få den til at ryste i styret.
Motor:
Ydelse: 135 hk
Topfart: 270
Køling: olie & vand
Bremser : dobbelt skiver for med nissin 2 stemplet kalibre
Transmission: kæde
Vægt (tør): 235
Nypris: 150000

MC anm. hjælp

Anmeldelserne er lavet af brugere af DMCN, som gerne vil dele deres oplevelser med MC'en, med andre. Anmeldelserne er derfor ikke en egentlig professionel test/måling af maskinen, men brugerens eget indtryk, opnået gennem brug af/kørsel på maskinen, gennem en længere eller kortere periode.

 

 Nye anmeldelser

Enhver der er registreret på sitet, kan indsende et ubegrænset antal anmeldelser. Enhver kan gratis blive registreret her på sitet, med et selvvalgt brugernavn. Når man er logget ind, kommer der i menuen mulighed for at indsende anmeldelser (menupunktet "medlemsmuligheder").

Når du anmelder din egen motorcykel bedes du huske at få det hele med, idet det ikke er specielt informativt at læse at en ejer af en Yamazuda XGFR 3000 mener at det er en "Fed maskine, der kører fra alt & alle".

Opfat det, som om du skal sælge maskinen til en god ven, som du vil være ærlig overfor; fortæl om maskinens styrker og svagheder vedr. køreegenskaber, motor/teknik, vedligeholdelse, omkostninger o.s.v.
Husk også at angive oplysninger om egen højde/drøjde, hvis det har betydning for anmeldelsen.

Jeg har udformet anmeldelsesformularen, så den kan fungere som inspiration/huskeliste - prøv den!

 

Hvis du vil rette eller slette en anmeldelse, kræver det at du er oprindelig forfatter af den - altså at dit DMCN brugernavn er påført anmeldelsen. Hvis det er tilfældet vil der automatisk blive vist ikoner som giver dig mulighed for at redigere eller slette en anmeldelse.

 

Kommentarer

Hvis du har redaktionelle kommentarer, kan du kontakte redaktøren for MC anmeldelser.

Hvis du ønsker at stille uddybende spørgsmål til et produkt, skal du gøre dette i forumet.

I visse tilfælde kan du skrive direkte til anmelder, vha. "private beskeder". *

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør