CBR 1100 xx Super Blackbird – 2005; ’lynhurtig sports tourer’

En Black Bird er en lynhurtig sports tourer. Der er ikke de store muligheder for justering af opsætning. Jeg må så med et skævt smil konstatere, at det ikke har været nødvendigt, selvom den både har været på tur med to på, og på bane. Maskinen er en kompromis cykel, og den bliver aldrig en ørn til banekørsel, og den bliver aldrig en ørn på søndagsturen, hvis der køres for langsomt. Til gengæld er den perfekt når tempoet øges. Passageren kan på langturen klage over en lidt skarp knævinkel, og fodhvilere uden gummi, men ellers klarer den opgaven fint. For gamle tykke mennesker ( som mig : -), er der langt frem til styret, hvilket kan give noget ømhed i arme og skuldre efter søndagsturen. Til gengæld er den vel noget nær det optimale på ferieturen, når der køres i lidt hurtigere tempo. Den styrer og bremser perfekt, og netop den tidligere nævnte kørestilling, kommer virkelig til sin ret, når alpevejene skal udfordres. Man er ikke i tvivl om hvor forhjulet er, man har 100 % føling med

maskinen. Kort sagt, køres der godt til, fås det ikke bedre. Man skal opleve den på de tyske motorveje. Det er fantastisk at føle hvor stabil den er, selv ved meget høj fart. Uanset om man kun aktiverer den ene bremse, så bremses på begge hjul samtidig. Systemet hedder DCBS.
Specifikationer:
Motor: 4 cylindret, vandkølet
Volumen: 1137 m3
Boring/ Slag 79 x 58 mm
Kompression 11: 1
Ventiler/ cylinder : 4
Effekt: 152 HK/ 9.500 o./min.
Max drejn. moment: 119 Nm/ 7.250 o./min.
Antal gear: 6
Transmission: Kæde
Forbremse: 2 skiver
Bagbremse: 1 skive
Aksel afstand: 1.490 mm
Stel: Aluminium
Sædehøjde: 810 mm.
Vægt tør: 227 kg.
Tankvolumen: 23 liter
Farve: Sølv- blå, grå og sort
Udstyr: Start spærre
Der har ikke været nogle mekaniske problemer. Den har nu kørt 24.000 km. Alle service eftersyn har været overholdt, hvilket har givet anledning til udskiftning af sliddele som f.eks. dæk, bremser, olie etc.
Jeg har udskiftet udstødningen med en komplet akrapovic udstødning, andet luftfilter, og power commander. Det har givet mere power ( ca. 16 HK. - var det så de kr. 15.000 værd ? Næ ....
Jeg købte den for kr. 205.000 fra ny.
Hvis jeg fik lov til at ændre den, så den passede mig perfekt, så skulle de bagerste fodhvilere have gummi på, og flyttes 4 cm. længere ned. Styret skulle 5 cm. tættere på føreren, og den skulle have haveriblink. Nok også et lille ønske om at kåben blev smallere forneden, således at den ikke bliver ridset ved kraftig nedlægning.
Ingen tvivl om at det er en perfekt motorcykel, jeg anbefaler den også gerne til venner, der har samme behov som mig.

MC anm. hjælp

Anmeldelserne er lavet af brugere af DMCN, som gerne vil dele deres oplevelser med MC'en, med andre. Anmeldelserne er derfor ikke en egentlig professionel test/måling af maskinen, men brugerens eget indtryk, opnået gennem brug af/kørsel på maskinen, gennem en længere eller kortere periode.

 

 Nye anmeldelser

Enhver der er registreret på sitet, kan indsende et ubegrænset antal anmeldelser. Enhver kan gratis blive registreret her på sitet, med et selvvalgt brugernavn. Når man er logget ind, kommer der i menuen mulighed for at indsende anmeldelser (menupunktet "medlemsmuligheder").

Når du anmelder din egen motorcykel bedes du huske at få det hele med, idet det ikke er specielt informativt at læse at en ejer af en Yamazuda XGFR 3000 mener at det er en "Fed maskine, der kører fra alt & alle".

Opfat det, som om du skal sælge maskinen til en god ven, som du vil være ærlig overfor; fortæl om maskinens styrker og svagheder vedr. køreegenskaber, motor/teknik, vedligeholdelse, omkostninger o.s.v.
Husk også at angive oplysninger om egen højde/drøjde, hvis det har betydning for anmeldelsen.

Jeg har udformet anmeldelsesformularen, så den kan fungere som inspiration/huskeliste - prøv den!

 

Hvis du vil rette eller slette en anmeldelse, kræver det at du er oprindelig forfatter af den - altså at dit DMCN brugernavn er påført anmeldelsen. Hvis det er tilfældet vil der automatisk blive vist ikoner som giver dig mulighed for at redigere eller slette en anmeldelse.

 

Kommentarer

Hvis du har redaktionelle kommentarer, kan du kontakte redaktøren for MC anmeldelser.

Hvis du ønsker at stille uddybende spørgsmål til et produkt, skal du gøre dette i forumet.

I visse tilfælde kan du skrive direkte til anmelder, vha. "private beskeder". *

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør