RSV Mille R - 2003

Generelt:
Jeg købte Millen ny i Sverige i April 2003 og kørte på den i knap et par sæsoner men er nu flyttet tilbage til DK så p.t. står cyklen uden plade og afventer min beslutning om hvorvidt jeg synes det er fedt at skulle lægge 100K for et stykke blik til at sætte bagpå den cykel som jeg allerede har købt og betalt...

Køreegenskaber:

Er suveræne! Den føles nærmest bedre jo hurtigere man kører i svingene. Idet der er en 'R' model, eller 'Factory' som de kaldes fra og med 2004, har den Öhlins affjedringskomponenter og radialt monterede Brembo kalibre foran.


Affjedringen kan indstilles på en række parametre, men jeg har aldrig eksperimenteret med det, idet jeg (1) ikke ved nok om det, og derfor er bange for at fucke det op og (2)synes at standardindstillingen virker fint til mig.

Den er ret følsom for slidte fordæk, hvilket giver sig udslag i at styringen bliver meget 'træg' så man føler at den nærmest skal tvinges til at dreje.

Bremserne er et kapitel for sig - Jeg har aldrig nogensinde prøvet så effektive og let doserbare bremswer før. De er simpelt hen fantastiske. Bagbremsen bider, som på alle sportscykler, ikke særligt godt.

Ergonomisk passer MCen perfekt til mig (184 cm / 100 kg) - Jeg føler ikke så meget at jeg sidder ovenpå men mere "i" cyklen - Man føler virkelig som en integreret enhed.

Det skal lige siges at jeg er ikke typen som slider kneeslides til strimler på offentlig vej, og har desværre ikke endnu haft lejlighed til at prøve den på en bane, så man kan sige at jeg overhovedet ikke har presset MCen til grænserne.

Motor/Teknik:
1000 cm3 V2, ca 130 HK.

Omkostninger:
Indtil videre har den kun kostet mig dæk. Der røg en pakning i det ene gaffelben men det blev ordnet på garantien.

Konklusion:
Styreegenskaberne er fortræffelige og motoren som jo er en V2 giver en herlig fornemmelse af "grunt". Der er efter min mening rigeligt med kræfter i de 130 HK´.

Cyklen giver med de mange kulfiber detaljer og den ualmindelige sexede Öhlins bestykning et lækkert indtryk.

Kvaliteten har jeg ikke nogen klager over.

Instrumenterne er digitale pånær omdrejningstælleren.


Motor:
Ydelse: Ca 130 HK
Acc.: 0-100 km/t:
Ca. 3 sek
Topfart:
Ca 270 - Jeg har "kun" selv haft den oppe på omkring 240, så løb jeg tør for lige vej ;-)
Køling (luft/olie/vand):
Vand
Bremser (antal/type/størrelse):
For: 2*320mm Brembo, med radialt monterede calibre
Transmission (Kæde/Kardan/Rem):
Kæde
Vægt (tør):
189 kg
Nypris:
230.000 (I sverige hvor jeg købte den: ca. 110.000 ;-))