RSV Mille R - 2003

Generelt:
Jeg købte Millen ny i Sverige i April 2003 og kørte på den i knap et par sæsoner men er nu flyttet tilbage til DK så p.t. står cyklen uden plade og afventer min beslutning om hvorvidt jeg synes det er fedt at skulle lægge 100K for et stykke blik til at sætte bagpå den cykel som jeg allerede har købt og betalt...

Køreegenskaber:

Er suveræne! Den føles nærmest bedre jo hurtigere man kører i svingene. Idet der er en 'R' model, eller 'Factory' som de kaldes fra og med 2004, har den Öhlins affjedringskomponenter og radialt monterede Brembo kalibre foran.


Affjedringen kan indstilles på en række parametre, men jeg har aldrig eksperimenteret med det, idet jeg (1) ikke ved nok om det, og derfor er bange for at fucke det op og (2)synes at standardindstillingen virker fint til mig.

Den er ret følsom for slidte fordæk, hvilket giver sig udslag i at styringen bliver meget 'træg' så man føler at den nærmest skal tvinges til at dreje.

Bremserne er et kapitel for sig - Jeg har aldrig nogensinde prøvet så effektive og let doserbare bremswer før. De er simpelt hen fantastiske. Bagbremsen bider, som på alle sportscykler, ikke særligt godt.

Ergonomisk passer MCen perfekt til mig (184 cm / 100 kg) - Jeg føler ikke så meget at jeg sidder ovenpå men mere "i" cyklen - Man føler virkelig som en integreret enhed.

Det skal lige siges at jeg er ikke typen som slider kneeslides til strimler på offentlig vej, og har desværre ikke endnu haft lejlighed til at prøve den på en bane, så man kan sige at jeg overhovedet ikke har presset MCen til grænserne.

Motor/Teknik:
1000 cm3 V2, ca 130 HK.

Omkostninger:
Indtil videre har den kun kostet mig dæk. Der røg en pakning i det ene gaffelben men det blev ordnet på garantien.

Konklusion:
Styreegenskaberne er fortræffelige og motoren som jo er en V2 giver en herlig fornemmelse af "grunt". Der er efter min mening rigeligt med kræfter i de 130 HK´.

Cyklen giver med de mange kulfiber detaljer og den ualmindelige sexede Öhlins bestykning et lækkert indtryk.

Kvaliteten har jeg ikke nogen klager over.

Instrumenterne er digitale pånær omdrejningstælleren.


Motor:
Ydelse: Ca 130 HK
Acc.: 0-100 km/t:
Ca. 3 sek
Topfart:
Ca 270 - Jeg har "kun" selv haft den oppe på omkring 240, så løb jeg tør for lige vej ;-)
Køling (luft/olie/vand):
Vand
Bremser (antal/type/størrelse):
For: 2*320mm Brembo, med radialt monterede calibre
Transmission (Kæde/Kardan/Rem):
Kæde
Vægt (tør):
189 kg
Nypris:
230.000 (I sverige hvor jeg købte den: ca. 110.000 ;-))

MC anm. hjælp

Anmeldelserne er lavet af brugere af DMCN, som gerne vil dele deres oplevelser med MC'en, med andre. Anmeldelserne er derfor ikke en egentlig professionel test/måling af maskinen, men brugerens eget indtryk, opnået gennem brug af/kørsel på maskinen, gennem en længere eller kortere periode.

 

 Nye anmeldelser

Enhver der er registreret på sitet, kan indsende et ubegrænset antal anmeldelser. Enhver kan gratis blive registreret her på sitet, med et selvvalgt brugernavn. Når man er logget ind, kommer der i menuen mulighed for at indsende anmeldelser (menupunktet "medlemsmuligheder").

Når du anmelder din egen motorcykel bedes du huske at få det hele med, idet det ikke er specielt informativt at læse at en ejer af en Yamazuda XGFR 3000 mener at det er en "Fed maskine, der kører fra alt & alle".

Opfat det, som om du skal sælge maskinen til en god ven, som du vil være ærlig overfor; fortæl om maskinens styrker og svagheder vedr. køreegenskaber, motor/teknik, vedligeholdelse, omkostninger o.s.v.
Husk også at angive oplysninger om egen højde/drøjde, hvis det har betydning for anmeldelsen.

Jeg har udformet anmeldelsesformularen, så den kan fungere som inspiration/huskeliste - prøv den!

 

Hvis du vil rette eller slette en anmeldelse, kræver det at du er oprindelig forfatter af den - altså at dit DMCN brugernavn er påført anmeldelsen. Hvis det er tilfældet vil der automatisk blive vist ikoner som giver dig mulighed for at redigere eller slette en anmeldelse.

 

Kommentarer

Hvis du har redaktionelle kommentarer, kan du kontakte redaktøren for MC anmeldelser.

Hvis du ønsker at stille uddybende spørgsmål til et produkt, skal du gøre dette i forumet.

I visse tilfælde kan du skrive direkte til anmelder, vha. "private beskeder". *

DMCN sponsor

S-tech er den venlige DMCN sponsor der gør det muligt for DMCN at leve

Login Form

RSS feeds

Forside

Anmeldelser

Forum

 

Enkeltside feeds kan tilgås via "RSS Feed" knappen øverst på siderne (er ved siden af bla. Facebook og Twitter knapperne)

Copyright information

Alt må frit refereres med angivelse af kilde.

Dybe links er en del af Internettets kultur, og derfor tilladt på DMCN. Mange andre sites tillader ikke dybe links, men vi gør.

Vi er ikke ansvarlige for brugerindsendte data såsom anmeldelser og forum indlæg.

Alle rettigheder reserveret.

Kontakt information

Som du også kan læse på siden "Om DMCN", styres DMCN af frivillige, benævnt redaktører. Hver redaktør har et eller flere ansvarsområder. Ønsker du at kontakte en af personerne bag DMCN, skal du derfor først vælge en af redaktørerne, og derefter kontakte ham.

Kontakt foregår udelukkende via kontakt formularen, som du finder i menuen her:
Om DMCN -> Kontakt en redaktør