RF600R - 1996; ’klippestabil på landevej/motorvej’

Køreegenskaber: 

Den kører meget godt !! Ikke specielt hurtig i styringen grundet lang akselafstand men alligevel hæderlige kurveegenskaber (rigeligt til de fleste). Til gengæld kører den klippestabilt på landevej/motorvej.. Jeg er alt i alt meget godt tilfreds..
Motor/Teknik:
Da jeg købte min var der monteret Remus SlipOn og den var dyset med denne. Jeg har altid følt at den trak rigtig godt og havde det godt i motoren og for nylig fik jeg det bekræftet da der blev monteret K&N filter og den blev dyset til dette. Den smed 90 HK på baghjulet hvilket vist er ret godt for modellen. På Rydbergs side har en med K&N + Cobra udstødning cirka 85 HK. For mig er en sådan effekt alt rigeligt. Den kan sagtens lege raket med godt over 200 og alligevel trækker den fint i mellemområdet og er egentlig ikke særligt trættende ved bykørsel. Også her er jeg endog ret tilfreds med maskinen.


Kørestilling:
Mere oprejst end på mange andre sportsmaskiner men alligevel ikke en optimal touring position hvilket er ærgeligt da maskinen faktisk mest lægger op til at være sportstourer. Fodhvilerne sidder også ret højt og der er en del vægt på håndledene under 80..
Omkostninger:
Forholdsvis billig i anskaffelse (i forhold til andre maskiner i klassen).. Som andre japanere er reservedelspriserne optrækkeri. Benzinforbrug fra 10 til 17 km/L.
Gode råd:
Giv dig god tid til at prøve den og lyt godt til motoren. Lyt især efter raslelyde under acceleration. Observer efter røgudvikling.. Vurder om maskinen ser ud til at have gået det antal kilometer sælger påstår.
Konklusion:
En dejlig maskine der fuldt ud opfylder mine behov. Den ser godt ud og kører fint.. Jeg savner intet ?? Skulle jeg bytte skulle det helst være med en BlackBird

Motor: 4-cyl 599ccm 16v DOHC
Ydelse: 100HK
Acc.: 0-100 km/t: under 4 sek.
Topfart: ??
Køling: vandkølet
Bremser: For: 2 x 298 mm Bag. 220 mm
Træk: Kæde
Vægt (tør): 195 kg
Nypris: omkring 100000.-