GSX400R (GK76A) - 1992; ’god til den let øvede mc-ist’

- En flot MC der stadig kan følge med de nyere MC'ers udseende. Det er en lille MC uden rigtig at være det. Stelkonstruktionen er den samme som på GSX750R og GSX1100R fra samme årgang. Bare i en lidt smallere udgave. Det er en alle tiders begynder racer. Den overrasker den uøvede, er god til den let øvede mc-ist, men er nok for kedelig til en rutineret kører. Den vejer ikke ret meget, ca. 160kg tør. Så den er nem at kaste rundt med på de små veje. På større landevej er den også en dejlig kværn at køre på. På motorvej kan man nogle gange savne en lille smule trækkraft på toppen. Men med lovgivningen i DK, har den rigeligt. Hvis man vælger at følge disse. Kåben giver god beskyttelse mod vinden, selv ved høj fart. Der er ingen viberationer eller andre ubehagelighedder når man kører stærkt. Alt i alt en meget stabil mc. Dog med lidt dyre reservedeles omkostninger. Da det er en import MC.

- Motoren er en 398ccm, 4 cylindret rækkemotor, med DOCH og 16 ventiler. Vandkølet. Den har ca. 65hk.
Hvis man er lidt fix på fingerene, kan man sagtens lave diverse reperationer på motoren hvis sådanne skulle opstå. Den er nem at skille ad og samle igen.
0-100km/t klarer den på 4,7sek. Ind til viddere har jeg ikke presteret bedre en 4,9sek. Men den er ganske hurtig taget dens størelse i betragtning.
Topfarten er opgivet til 220km/t hvilket den sikket render. Speedometeret stopper ved 180km/t, men nålen fortsætter til den ikke kan komme længere. Og den fortsætter ligeledes med at tage flere og flere omdrejninger.
- Den har én bremse bag, og 2 for. Som bidder godt ! Alle 3 er NISIN bremser.
- Jeg kører ca. 17km på en tank, der rummer 16 liter benzin. Så den er billig i drift. Sådan da... -hehe.
- Prisen på en GSX400R (GK76A) ligger på omkring 45.000 - 55.000kr.
Hold øje med om det er en forhenværende baneracer fra tyskland.
- Jeg har kørt på min i 1 års tid nu. Og er godt tilfreds med den. Den er den tand større end en 250ccm. Der gør at den føles lidt mere MC agtig